Tuesday 10 June 2014

Catch the moment - canvas by Dorota Dołęga

Moje prace są zazwyczaj monochromatyczne, najlepiej czuję się w czerni i bieli - ale ostatnio udzielił mi się wakacyjny nastrój i postanowiłam wykorzystać zdjęcia córeczki do wykonania pogodnego, kolorowego blejtramu. 

My projects are usually monochromatic and I really enjoy working with black and white colour palette, but recently I was in a holiday mood and decided to make a colourful canvas with my daughter's photos:


Na tło nałożyłam warstwę pasty strukturalnej, używając mojej ulubionej ostanio, bardzo uniwersalnej maski. Następnie spryskałam płótno mgiełką pearl sky blue. Aby uzyskać jasny, pastelowy odcień, wymieszałam ją z wodą - puste atomizery dostępne w sklepie 13 arts pozwalają dowolnie łączyć i rozjaśniać kolory mgiełek. Następnie wtarłam palcami w niektóre miejsca matowe farby: brzoskwiniową, koralową, turkusową oraz farbę vivid magenta.

I've applied a layer of modeling paste, using my favourite and very versatile mask. Then I've sprayed the canvas with pearl sky blue mist mixed with water - empty misters from 13 arts store are great for mixing and diluting colours! After the mist was dry, I added some accents of matte peach, coral and turquoise paint - and some vivid magenta too.


Wokół zdjęć ułożyłam kompozycję złożoną z różnych drobiazgów - tiulu, nici, cekinów, kryształków. Napis wycięłam z arkusza dodatków z kolekcji Fly away.

I've embellished the photos with some tulle, thread, sequins, crystals. Title "Catch the moment" was cut out of one of the papers from Fly away collection.



Użyte materiały/Materials used:
maska/stencil
papier Days and nights/paper Days and nights
pasta strukturalna/modeling paste
mgiełka pearl sky blue/pearl sky blue mist
farba matte peach/matte peach paint
farba matte coral/matte coral paint
farba matte turquoise/matte turquoise paint
farba vivid magenta/vivid magenta paint
atomizer/mister
cekiny ciemny turkus/turquoise sequins
tekturka ornamenty/ornaments chipboard
różyczki małe biało-różowe/small white and pink roses
kryształki samoprzylepne/adhesive crystals
sznurek lniany/linen twine
klamerki drewniane/wooden clips

Dziękuję za odwiedziny na blogu 13 arts :)
Thank you for visiting 13 arts blog!
Dorotka





No comments:

Post a Comment