Tuesday 30 September 2014

How to mix colors - a video tutorial and some projects by Olga Heldwein

Hello !
It's me again and today I would like to continue color combos topic. How to match color for your works? I would suggest color circle rule and to know more about it watch my video

Cześć !
To znowu ja! Dziś chciałabym powrócić do tematu połączeń kolorystycznych . Jak wybierać kolory żeby pasowały? Ja używam koła barw i szerzej mówię o nim w filmiku ( niestety mam tylko anglojęzyczna wersję )






The other way is to prepare yourself a pack of swatches for products you have. Instead mixing colors directly on work  try firs how they look together. In the video I'm showing my testing backgrounds and below you will find quick recipe for background.

Innym sposobem jest przygotowanie sobie całego pakietu próbek i zamiast psikać na czuja najpierw sprawdzamy połączenie na próbkach :) Pozwala to mi przynajmniej uniknąć wielu wpadek :). W video mogliście zauważyć moje szybkie strony ćwiczebne. Jak przygotować sobie taka szybką rozgrzewkę pokazuje poniżej.



The other way is to fit existing color palete on your photo or on main elements on your work.
Dopasowuje paletę do kolorów zdjęcia.


I decided that I need fluo green so I made it in a small mister from pastel yellow and little bit of turquoise .
Postanowiłam dodać kolor fluo i zmajstrowałam sobie zielony z chalk yellow z odrobinką turkusu.
Im spraying my colors on plastic wrap.
Rozpylam kolory na folii

With bublle wrap im stamping dots . I'm repiting this few times
Stempluje nimi folią babelkową. Używam białego kartonu i powtarzam przenoszenie tuszu kilka razy
Than I'm just making few spots with Fuchia
Kilka rozbryzgów z Fuksji
Cuting my background into pieces and placing on art journal page or spare piece of paper
Tnę moje tło na kawałki
I'm making a simple, quick composition around my photos
Robię szybka prostą i raczej płaska kompozycję. To tylko ćwiczenie wiec nie przejmuję się za bardzo.
Adding little bit of texture paste and some sayings, and my qiuck pre-work exercise is complete
Dodaje kilka tekturek i pasty  i gotowe . zrobienie takiej kartki zajmuje mi ok 20 min . Zawsze coś tam sobie testuje przed rozpoczęciem pracy . taki sposób na rozruszanie rąk przed właściwa pracą :)
During the video I was showing two backgrounds. Here you can see them. I turned one of them into fall decor with some dried nature elements
W trakcie video pokazuje też dwa tła na blejtramach . Jedno z nich przerobiłam na jesienny dekor z zasuszonymi gałązkami.






Used materials:




4 comments: