Tuesday 9 August 2016

Mixed Media basket by Lilibleu




Hello there !! 


Lilibleu here :) I've had the pleasure to discover this little basket filled with apricots last time I went shopping and I immediately imagined it with gorgeous Arts 13 products !!

To begin, I first painted it in gold color. Then I glued on the lace on the outer contour. I decorated my basket by sticking flowers and pieces of lace and frayed gauze with Gel Medium. I then colorized them with paint and with some pink and purple inks. I handed Gel Medium around my flowers, lace and fine gauze layer to glue small items such as pearls, microbeads and sequins.



Bonjour, bonjour !! 


 J'ai eu la joie de découvrir ce petit panier rempli d'abricot la dernière fois que je suis allée faire les courses et je l'ai tout de suite imaginé avec les magnifiques produits 13 Arts.

Pour commencer, je l'ai d'abord peint de couleur or. J'ai ensuite collé de la dentelle sur le contour extérieur. J'ai décoré mon panier en collant des fleurs ainsi que des morceaux de dentelle et de gaze effiloché avec du Gel Medium. Je les ai ensuite colorés avec de la peinture et des encres rose et violette. J'ai remis du Gel Medium autour de mes fleurs, de la dentelle et de la gaze en fines couches pour coller les petits éléments comme les perles, les microbilles et les paillettes.     





Les détails :








13Arts products:

Les produits 13 Arts:








Have a nice day :)

Très bonne journée







2 comments:

  1. Decadently good Lili! Love the way the color comes out on the lacey flowers...so pretty.

    ReplyDelete