Wednesday 15 July 2015

TRANSFERS by Olga Heldwein

Hello all 13@rts' fans.
Today I have for you a nice and quick technique with transferring images into your works. I have learned this technique long time ago from my friend Agnieszka Anna, and now I'm getting back to this ;)
You can do this with Gesso or Gel medium depens what effect you want to achive in your works.


Witajcie fani 13 arts.
Mam dziś dla was filmik o transferach ( polska wersja na samym dole posta ). Tą technikę dawno temu pokazała mi Agnieszka Anna i obecnie przeżywa ona renesans w moich pracach ;)
Dzięki transferom możecie przenieść tusz z wydruku na papierze na swoją prace. Do wykonania transferu możecie użyć gesso albo gel medium w zależności jaki efekt chcecie uzyskać.




With gesso you will get transfer with a white background. With gel medium you will get only ink on clear surface - nice thing to use with layering your transfers in art journal or album pages. Whenever you will need some images and you don't want to just glue them on your page use this technique.

Za pomocą Gesso uzyskacie transfer z białym tłem, a jeśli użyjecie gel medium transparenty nadruk na waszej powierzchni. Można to fajnie wykorzystać warstwując transfery jeden na drugim. Jeśli kiedykolwiek będziecie potrzebować w waszej pracy obrazek czy nadruk a nie chcecie go po prostu naklejać na papier wypróbujcie sobie ta technikę .

I used transfer on my workshop piece which I would like to share with you. I was on Ayeda's 13@rts workshop where we created nice mixed media projects, including those cute wooden hearts. For me it was a second time ever participating in workshops as a student and I really enjoyed my time and learned some totally new stuff.


Użyłam techniki transferowania, żeby wykończyć moją pracę z warsztatów. Miałam przyjemność drugi raz w mojej scrapowej karierze uczestniczyć na żywo w warsztatach i muszę przyznać ze świetnie się bawiłam. Przygotowałyśmy kilka prac m.in. serduszka, a co najważniejsze nauczyłam się kilku nowych rzeczy i nie moge się doczeka żeby wypróbować moje nowe umiejętności.






And here is a video with transfers:

Jak zrobić transfer krok po kroku :



4 comments:

  1. Dziękuję za świetny kurs, na pewno skorzystam :)

    ReplyDelete
  2. Love this! Have to admit I have never tried this technique before, but now I have to try!
    Gorgeous heart!!

    ReplyDelete
  3. Great video, very informative. I will be using this technique in my next project. Thank you

    ReplyDelete