Monday 6 July 2015

Layout "Aventure" by Maryse Jolin

Hi everyone !!

Today I came to share a masculine creation, on watercolor paper.  Here's how I created my background. At the top of my page, I applied with a spatula to paint vivid purple. Then I sprayed a lot of water on the paint, while tilting the paper to make slide. After drying well, I'm doing a rotation of my sheet of 90 degree. I repeated the same technique for the opposite side of the sheet. Then I started the same steps with painting matte caramel. After that,  I used two different stencils and modelling paste. Then my background wass ready for embellishments.

On each side of my picture, I used the cord placed with matte gel. Once completely dry I applied white gesso and then black. Some silver microbeads here and there. I also torn in half the number of ScrapBerry Pank's ribbon that I used as embellishments in my photo.


Allo les fans 13@rts. 

Aujourd'hui je viens vous partagez une création masculine, sur un papier aquarelle.  Voici comment j'ai créé mon fond de page. À la partie supérieur de ma page, j'ai appliqué à la spatule la peinture vivid violet.  Ensuite j'ai vaporisé beaucoup d'eau sur la peinture, tout en inclinant le papier pour faire des coulisses.  Après avoir bien séché, j'ai fais une rotation de ma feuille de 90 degrée.  J'ai répété la même technique pour le côté opposé de la feuille. Ensuite j'ai recommencé les mêmes étapes avec la peinture matte caramel. Par la suite j'ai utilisé deux différents stencils et de la pâte structurante. Voilà mon fond est prêt pour les embellissements.

De chaque côté de ma photo, j'ai utilisé de la cordelette que j'ai fixé avec de gel mat.  Une fois bien sèche j'ai appliqué du gesso blanc et ensuite du noir.  Quelques microbilles argent ici et là.  J'ai aussi déchiré en deux le ruban Pank number de ScrapBerry's que j'ai utilisé comme embellissements à ma photo.


Some close ups:
Quelques rapprochements:



Products 13@rts used:
Liste de matériels 13@rts

paint gold pearl/ vivid violet/ matte caramel
mist pearl gold / silver
mist chalk grey
gesso black / white
modeling paste
stencil Shapes Flying / mental vacation tattered grid
paper starlight / pegasus
ribbon pank number ScrapBerry's
chipboard timeless collection
silver microspheres

Hoping that my page will know you inhale.
See you soon !!

En souhaitant que ma page saura vous inspirez.
À bientôt !!

24 comments:

  1. Fabulous page, perfect with the photo!

    ReplyDelete
  2. Fabulous page, perfect with the photo!

    ReplyDelete
  3. Completely STUNNING !! Love everything about your page ......This is a master piece Maryse, Amazing artwork!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci beaucoup chère Carole !!! Tes bons commentaires me touchent !! :))))

      Delete
  4. Replies
    1. Merci beaucoup Manon, c'est gentil !! ))

      Delete
  5. WOW c'est vraiment magnifique !!!!!!

    ReplyDelete
  6. Your page is so beautiful! I love your background colors and will try your technique of turning page clockwise - it is stunning.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's kind ... Thank you so much Kathy !!

      Delete
  7. Sublime ! Wow! Je ne sais pas comment tu fais mes tes coulisses se fondent dans le papier, l effet est magnifique ! Comme tout les éléments de ta création d ailleurs ! Bravo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. C'est très gentil Monique... un gros MEEERCI !!!

      Delete
  8. Très jolie, j'adore !!
    Bises.

    ReplyDelete
  9. Sooooooooooo gorgeous!!!!!! C'est sublime Maryse!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Joséphine .... j'apprécie beaucoup !!!

      Delete