Tuesday 19 June 2018

Watercolor layout by Olga Heldwein

 Today I have for you watercolor Layout with some Spring Market elements.  I created background with 13arts stencils, black liner and watercolors.  I wanted to try something new for me and decided to use lot of colors but to make it easier and more in comfy zone I decided to go with more pastel shades as they are more manageable for me. I'm really happy with this piece and definitely I would like to try more color play in the future.


Dziś mam dla was akwarelowy LO z własnoręcznie malowanym tłem. Do przygotowania tła użyłam pisaka akwarelek i masek 13 arts  a kompozycje uzupełniłam elementami kolekcji Spring Market od Echo Park. Chcialam spróbować czegoś nowego wiec postanowiłam użyć sporo koloru ale żeby nie wychodzić zbyt daleko ze strefy komfortu postawiłam na delikatnie nasycone pastele bo trochę łatwiej nimi operować.


I used soft colors to match Floral Market collection that inspired me to make this piece. I love this collection for soft watercolor floral and garden inspired illustrations and soon I will share more projects with it .

Starałam sie dopasować kolory tak aby pasowały do inspirujących odcieni z kolekcji Spring Market. Zakochałam się w niej i niebawem pokaże więcej prac z jej użyciem . Cudowne ilustracje inspirowane ogrodem praktycznie skrapuja się same .



All around my main composition I added white stroke with splash! Ink to make my composition pop a little bit in really busy background

Wokół całej kompozycji dołożyłam obramowanie z białego splasha żeby wybić zdjęcia i kwiaty trochę z dość bogatego tła.



  Spring Market Collection kit Watercolor set 16 pans - akwarele zestaw    Maska-Stencil  Berries    Maska-Stencil  HONEY & GLITTER


No comments:

Post a Comment